Δευτέρα 30 Μαΐου 2022

Σχέδιο Δράσης - Φιλαναγνωσία

 Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας σχετικά με τη φιλαναγνωσία και το μάθημα της μελέτης Περιβάλλοντος, οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης διάβασαν το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά: "Ο φαλακρός σκαντζόχοιρος" και  συζήτησαν στην τάξη την ιστορία του. Έπειτα, έγραψαν στο padlet τη δική τους ξεχωριστή και έξυπνη λύση  που προτείνουν στο Ερμόλαο για τα αγκάθια που έχασε! 

https://padlet.com/ageorgandas/aqlrnrdubai1dsyj

Στο τέλος κατασκεύασαν το δικό τους  Ερμόλαο, τον σκαντζόχοιρο με τα  αγκάθια που σκέφτηκε ο καθένας /καθεμιά να του δώσει!

 


Οι μαθητες/τριες της Α΄ τάξης διάβασαν το βιβλίο " Αουτς " από τις εκδοσεις Παπαδόπουλος. Στη συνέχεια κόλλησαν στην πλάτη τους διάφορα αντικείμενα από το παραμύθι και με δεμένα χέρια προσπάθησαν να τα βγάλουν. Έτσι κατάλαβαν πόσο δύσκολο ήταν και για τον σκατζόχοιρο να βγάλει ο,τι του κολλουσε στην πλάτη . Στη συνέχεια απάντησαν σε δύο αινίγματα σχετικά με τον σκαντζόχοιρο: "Κοντός κοντός καλόγερος παλούκια φορτωμένος . Τι είναι?" και "Με παλούκια φορτωμένος περπατάει ο καημένος .Μα εχθρός σαν να φανεί, μια μπαλίτσα θα γένει . Τι είναι? "
                                             

Έπειτα , σκέφτηκαν ποια άλλα ζώα θα μπορούσαν στο παραμύθι να βοηθήσουν το σκαντζόχοιρο για να απαλλαχτεί από το ανεπιθύμητο φορτίο. Μερικές απόψεις που ακουστήκαν ήταν: ποντίκι, κάστορας, κόκορας, κουκουβάγια. Στο τέλος έφτιαξαν και φιγούρες των ζώων που  πρότειναν να προστεθούν στο παραμύθι και το δραματοποιήσαν στην τάξη !



Οι μαθητές /τριες της Α΄τάξης διάβασαν το παραμύθι "Το μυστικό του αγέλαστου γίγαντα΄΄, συζήτησαν την ιστορία του γίγαντα και έπαιξαν ένα παιχνίδι που έφτιαξαν μαζί με δασκάλα μέσω  του εργαλείου  LearningApps.org για τις τροφές που κάνουν καλό στα δόντια ή όχι.Στο τέλος έπαιξαν παζλ με την εικόνα του εξωφύλλου του παραμυθιού μέσω της εφαρμογής  jigsawplanet.com



Επίσης οι μαθητές/τριες της Γ΄ - Δ΄ Τάξης  αφού διάβασαν το βιβλίο του Χρήστου Μπουλώτη "Το άγαλμα που κρύωνε"  συζήτησαν για την ιστορία του βιβλίου, ταξίδεψαν με τον συγγραφέα μέσα στο βιβλίο  με τη βοήθεια της εκπαιδευτικής τηλεόρασης και στο τέλος έγραψαν τις απόψεις τους   σε έναν ψηφιακό πίνακα padlet  για τρία ερωτήματα που τους τέθηκαν.




Στα πλαίσια της ενότητας Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη  και της υποενότητας Εθελοντισμός-Διαμεσολάβηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκαν δύο εργαστήρια από τους μαθητές/ μαθήτριες  της Β’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Τροπαίων τα οποία εξυπηρέτησαν τους στόχους φιλαναγνωσίας που είχαν τεθεί στο Σχέδιο Δράσης του σχολείου με τίτλο ‘Συνοδοιπόρος μας ο μαγικός κόσμος των βιβλίων’.


Το πρώτο εργαστήριο αφορούσε το βιβλίο ‘Το δέντρο που έδινε’ του Shel Silverstein. Οι μαθητές και μαθήτριες, αφού παρακολούθησαν την αφήγηση της ιστορίας σε μορφή παιδικού έργου, συζήτησαν για τα σημεία της ιστορίας που τους άρεσαν και τους συγκίνησαν καθώς και για τη μεγάλη αξία που έχει η ευγένεια και η προσφορά στον συνάνθρωπο χωρίς κανένα αντάλλαγμα.

             

 Στη συνέχεια, με τη βοήθεια ενός φύλλου εργασίας που τους δόθηκε, «πήραν της θέση της μηλιάς» και ζωγράφισαν τι θα έδιναν και σε ποιον με αγάπη. Τέλος, κατασκεύασαν μια μεγάλη αφίσα με τη μηλιά και το αγόρι και στόλισαν το δέντρο με μήλα στα οποία έγραψαν τι θα πρόσφεραν σε κάποιον που είχε ανάγκη!!

Το δεύτερο εργαστήριο αφορούσε το βιβλίο «Ασημάκης το πολύχρωμο ψαράκι» του Marcus Pfister. Τα παιδιά παρακολούθησαν σε βίντεο την αφήγηση του παραμυθιού το οποίο διδάσκει πως το πιο ισχυρό όπλο απέναντι στη διάκριση και το ρατσισμό είναι η φιλία και οι φιλικές συμπεριφορές. 

         

Στα παιδιά άρεσε τόσο πολύ το εν λόγω παραμύθι που το δραματοποίησαν την ώρα του διαλείμματος!!Επίσης, δημιούργησαν μια αφίσα με φιλικές και μη φιλικές πράξεις, συζήτησαν την τεράστια αξία της αγάπης, της φιλίας και της συντροφικότητας και,  αφού ζωγράφισαν τον πολύχρωμο Ασημάκη σε ένα φύλλο εργασίας, κατασκεύασαν  μια αφίσα με τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός καλού φίλου τα οποία και «αποτύπωσαν» πάνω στα πολύχρωμα λέπια του Ασημάκη!

 


Αφού ολοκληρώθηκαν οι δραστηριότητες αξιολόγησης στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης "Συνοδοιπόρος μας ο μαγικός κόσμος των βιβλίων", δόθηκε στους/στις μαθητές/τριες ένα ψηφιακό ερωτηματολόγιο. Αυτό περιείχε ερωτήσεις αξιολόγησης των δραστηριοτήτων που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους με σκοπό την ανατροφοδότηση της όλης διαδικασίας.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdi9peVRo9v_6VckGGAgAfI7y9BMSEi9kCTpM24hX1jvZXaTA/viewform?vc=0&c=0&w=1&flr=0



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου